Probotanic Slovenia Domov > Mavrična prehrana

Mavrična prehrana

Eden najlepših in najenostavnejših prehranskih nasvetov je po mojem mnenju ta, da moramo jesti čim bolj pisano hrano. Sočna rdeča barva paradižnika, globoka zelena barva blitve in kričeča oranžna v korenčku so produkt različni barvil, ki spadajo med sekundarne fitokemikalije.

Sekundarnim fitokemikalijam pogosto pripisujejo mnoge zdravju koristne lastnosti, zato je priporočljivo, da jih svojemu telesu zagotovimo v čim večji meri.

Pravilo o “mavrični prehrani” (in ne, s tem ne mislim na bonbončke Skittles ☺) mi je tako všeč tudi zato, ker je zelo enostravno za uporabo, hkrati pa mi pomaga pri uživanju raznolike hrane. Poleg tega barvite jedi na krožniku izgledajo čudovito, kar je še ena plus točka!

Ali poješ dovolj zelene zelenjave?

Katere barve se pojavijo v tvoji glavi, če pomisliš na svoje zadnje tri obroke?

Raziskava o prehrambenih navadah iz leta 2009 je pokazala, da Slovenci od zelenjave pojemo največ fižola, kislega zelja, graha in rdeče pese.Tudi blitva in špinača sta se znašli precej visoko na seznamu.

Zelena zelenjava sodi med najbolj zdrave stvari, ki jih lahko zaužijemo, zato jo moramo obvezno vključiti v jedilnik, če želimo imeti uravnoteženo prehrano.

Zakaj bi morali jesti še več zelene zelenjave?

Če se zelena zelenjava v tvojem jedilniku ne znajde prav pogosto, imam pripravljenih kar nekaj razlogov, zakaj bi morala le ta pogosteje pristati na tvojem krožniku:

– Zelena zelenjava ima nizko energijsko vrednost, a vsebuje obilico pomembnih hranil.

– Vsebuje veliko količino vlaknin, ki med drugim poskrbijo za dobro delujočo prebavo ter zdravo črevesno floro.

– Zelena zelenjava je bogata z vitaminom C, vitaminom K, beta-karotenom in mnogimi B-vitamini.

– Sodi med najboljše rastlinske vire magnezija, kalcija in železa.

– Zelena zelenjava vsebuje tudi veliko antioksidantov.

Kako najlažje vključiti zeleno zelenjavo v vsakodnevno prehrano?

Pripravila sem 8 nasvetov, ki ti bodo pomagali pri tem.

1. Zeleni smoothieji

Smoothieji so super, saj so enostavni za pripravo in ponujajo neskončno različnih kombinacij živil, ki jih lahko “zmečeš” v mešalnik. Poleg tega lahko zelo elegantno skriješ zelenjavo med sladko sadje, ki bo popolnoma nadvladalo nekaterim neprijeten okus zelenja.

2.  Ne opravi nakupa brez zelene zelenjave.

Zadaj si, da pri vsakem obisku trgovine kupiš vsaj eno vrsto zelene zelenjave.

3. Globoko zamrznjena zelena zelenjava

Zelo uporabna, ko moraš na hitro nekaj pripraviti, pa nimaš na voljo sveže zelenjave.

4. Dopolni recepte

Skoraj ne obstaja recept, v katerega ne bi mogli pretihotapiti še malček zelene zelenjave. Dodaj pest rukole na krožnik testenin bolognese, nareži malce brokolija v solato ali pa lazanji dodaj špinačno plast!

5. Preizkusi nove recepte

Prestopi meje “cone udobja” in si drzni malce eksperimentirati v kuhinji!

6. Uporabi napravo za parno kuhanje

S parno kuho dosežeš, da je zelenjava kuhana, a kljub temu prijetno hrustljava. S takšno pripravo zelenjave se ohrani tudi več hranil, kot če bi jo skuhali po navadni poti.

7. Zelena zelenjava kot prigrizek

Tudi surov brokoli je lahko zelo okusen! Pomočen v humus je idealen zdrav prigrizek ob večernem poležavanju na kavču.

8. Uporabljaj sveža zelišča

Sveža zelišča, kot so peteršilj, drobnjak ali bazilika jedem dodajo poseben čar. Poleg tega so tako kot zelena zelenjava zelo bogata s hranilnimi snovmi. Tudi, če jih uporabljaš zgolj kot začimbe ali za dekoracijo, bodo doprinesle majhen delček k tvoji zdravi prehrani.

Avtor: |2018-10-31T15:59:30+00:00oktober 31st, 2018|Uncategorized @sl|0 komentarjev

O avtorju:

Objavi komentar